OPIS STUDIÓW:

Adresatami studiów są nauczyciele, pedagodzy szkolni, specjaliści zatrudnieni w szkołach wszystkich typów oraz absolwenci wyższych studiów zawodowych i magisterskich z przygotowaniem pedagogicznym. Absolwenci nabywają kwalifikacje do pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi z dysfunkcjami rozwojowymi różnego stopnia w szkołach, innych placówkach oświatowo – wychowawczych, opiekuńczych i rewalidacyjnych. Ponadto do pracy na stanowisku pedagoga specjalnego, doradcy – konsultanta w instytucjach opieki i wychowania w ośrodkach terapeutycznych i rehabilitacyjnych, a także w ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju.

CZAS TRWANIA:

3 semestry (w tym jeden on–line), od 01.10 do 30.06., studia w trybie niestacjonarnym

PROGRAM:

  1. Wybrane zagadnienia z pedagogiki ogólnej, pedagogiki specjalnej, logopedii i neurologopedii
  2. Wybrane zagadnienia z psychologii ogólnej, poznawczej i społecznej oraz podstawy psychoanalizy
  3. Zagadnienia z logopedii i zaburzeń mowy
  4. Metodyka kształcenia zintegrowanego
  5. Metodyka zajęć korekcyjno kompensacyjnych
  6. Organizacja procesu terapeutycznego
  7. Metodyka zajęć terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego
  8. Elementy diagnozy i terapii pedagogicznej
  9. Prawo oświatowe w zakresie pomocy pedagogiczno–psychologicznej
  10. Praca z dzieckiem nadpobudliwym (ADHD) Współczesne kierunki w pedagogice
  11. Wybrane zagadnienia z zakresu korygowania zaburzeń mowy
  12. Wspomaganie i rewalidacja osób z zaburzeniami sensorycznymi / wzroku i słuchu /
  13. Wspomaganie i rewalidacja indywidualna osób niepełnosprawnych intelektualnie
  14. Wspomaganie i rewalidacja przewlekle chorych i z dysfunkcją ruchu
  15. Wspomaganie i rewalidacja osób ze sprzężonymi niepełnosprawnościami.
  16. Praca z uczniem zdolnym
  17. Praca z uczniem z Autyzmem i z Zespołem Aspergera
  18. Profilaktyka, diagnoza i terapia dysleksji rozwojowej
  19. Specyficzne trudności w uczeniu się –dysortografia, dysgrafia -diagnoza, metodyka prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych.
  20. Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki -diagnoza, metodyka prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych
  21. Wprowadzenie do poradnictwa i podstawy pracy z rodziną
  22. Pedagogika rodziny dziecka dysfunkcyjnego
  23. Technologia informacyjna w pracy terapeutycznej
  24. Nowatorskie metody pracy rewalidacyjnej
  25. Arteterapia
  26. Praktyka zawodowa.

KOSZT STUDIÓW:

3300 zł (możliwość opłat w 8 ratach), opłata rekrutacyjna 100 zł.

podanie na studia podyplomowe
Umowa – studia podyplomowe 2016/2017