OPIS STUDIÓW:
Studia podyplomowe przeznaczone są do nauczycieli przedszkoli i klas I-III szkół podstawowych, którzy chcą podnieść swoje umiejętności w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi IT i podnieść efektywność prowadzonych zajęć komputerowych w edukacji wczesnoszkolnej. Głównym celem studiów jest wyposażenie nauczycieli w umiejętności wykorzystania nowych technologii w dydaktyce z możliwością nauki programowania na poziomie wczesnej edukacji, co ma przyczyniać się do lepszego rozwoju m.in. czytania ze zrozumieniem, myślenia logicznego czy algorytmicznego. Uzyskane w ten sposób umiejętności, przyczyniać się będą do lepszej edukacji polonistycznej, matematycznej czy przyrodniczej. Jest to zgodne z planowanymi przez MEN zmianami w podstawie programowej nauczania początkowego i budowaniem kompetencji cyfrowych na wszystkich etapach kształcenia.
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki, zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego.
CZAS TRWANIA:
3 semestry, ( w tym jeden on-line) od 01.10 do 30.06. studia w trybie niestacjonarnym 60 godzin praktyki zawodowej.
PROGRAM:
I. Podstawy merytoryczne nauczania zajęć komputerowych
- Podstawy informatyki.
- Wykorzystanie oprogramowania komputerowego w pracy dydaktyczno-wychowawczej
- Projektowanie zajęć z wykorzystaniem nowoczesnych multimediów.
- Wstęp do programowania z wykorzystaniem narzędzi wizualnych.
- Komunikowanie się za pomocą Technologii Informacyjno- Komunikacyjnych.
- Sieciowe platformy edukacyjne.
- Wyszukiwanie i publikowanie informacji.
- Wstęp do robotyki w młodym wieku szkolnym.
- Myślenie przyczynowo -skutkowe jako wstęp do programowania.
- TI w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Bezpieczeństwo w internecie.
II. Kompetencje dydaktyczne nauczyciela zajęć komputerowych
- Metodyka zajęć komputerowych.
- Komputerowe wspomaganie dydaktyki.
KOSZT STUDIÓW:
3000zł (możliwość opłat w 8 ratach), opłata rekrutacyjna 100 zł.
podanie na studia podyplomowe
Umowa – studia podyplomowe 2016/2017